Verkkotaidenäyttely

Tornion Kuvataideseuran

vuosinäyttely 2023

Taidekamari 7.2. - 4.3.2023

Tornion Kuvataideseuran vuosinäyttelyyn tarjottiin tänä vuonna ehkä ennätysmäärä teoksia. Etenkin nuorten aikuisten ryntäys oli huomattava. Seuran jäsenistö on selvästi nuorentunut, mikä on hyvä asia. Myös pitkään toimineet, tutut tekijät ovat olleet aktiivisia.

Näyttelyyn tarjottiin kaikkiaan 61 teosta, joista valittiin 39 teosta 24 eri tekijältä. Suurin osa valituista on tekniikaltaan akryylimaalauksia. Harvinaisempia, mielenkiintoisia tekotapoja edustavat solarigrafiat ja munatempera- sekä mehiläisvahamaalaukset. Myös valokuvia ja keramiikkaveistoksia on entiseen tapaan tarjolla.

Tornion Kuvataideseuran vuosinäyttelyn periaatteena on jo vuosia ollut valita jokaiselta töitä tarjonneelta jäseneltä ainakin yksi työ. Tänäkin vuonna lupaus toteutettiin.

-Marja-Leena Hyvärinen

Kuvagalleria